Мої наробки

Профілактичне заняття для підлітків
« У пошуках свого шляху або Шлях до себе»
Вчитель фізики ЗШ №19 м. Павлограда  Ковальова Л. Г

Мета:  
дослідження проблеми  сприйняття людини іншими; розвиток підлітка як особистості, розкриття його позитивних здібностей; 
спонукання до розуміння свого індивідуального самовизначення;
профілактика агресивності та конфліктної поведінки.

Завдання:  
формувати розуміння обов’язковості  власних зусиль та практичних дій задля того, щоб  тебе «побачили» в цьому світі, та розуміння правил соціальної взаємодії;
розвивати  позитивну налаштованість на життя й усвідомлення своєї внутрішньої сили;

Обладнання: аркуші, ручки, вирізані  долоньки, фігурки людини, кольорові олівці, кольорові стікери, клей, ватман.
                                        
                                                  Зміст  заняття
 І. Організаційна частина
     
1.Привітання
Доброго всім дня і гарного настрою!

2. Вправа « Сонечко»
Мета: створення гарного настрою.

Щоб кожен відчув себе комфортніше  , пропоную  виконати вправу «Сонечко». Зараз вам потрібно зібрати свою позитивну енергію у… долоні. Для цього треба терти долоні одна об одну протягом  хвилини, відчуваючи потік позитивної енергії. Потім різко розводимо їх  перед собою на відстань
1-2 см і відчуваємо між ними енергетичний струм.
 Із цього струму «ліпимо» уявний «сніжок-сонечко» і направляємо  в людину, з якою ми хотіли б поділитися гарним настроєм і позитивними емоціями (радістю, добротою, щирістю...)

3. Ознайомлення з темою та завданнями заняття
Мета: мотивувати учасників до заняття
       Коли людина «виходить» в  широкий світ, вона хвилюється, чи сприймуть її, чи зможе вона порозумітися в цьому світі  з оточенням; вона не знає , як поводитись, що робити, а хочеться, щоб помітили її індивідуальність, неповторність і визнали її  талант, здібності.
       Інколи з ряду причин (нерозумінням, невизнання оточенням)людина «закривається»в собі, живе своїм внутрішнім життям. Та чи щаслива вона в своїй бездіяльності та образах на весь світ? Як не потрапити в таку ситуацію? Як з цього складного становища вийти? Цьому присвячена тема нашого сьогоднішнього заняття  « У пошуках свого шляху або Шлях до себе».

 4. Вправа-знайомство:  «Світ був би не цікавим без мене, тому що я…»
Мета: дати можливість учням надати цікаву інформацію про себе.

Сподобалася вам така вправа?
Як гадаєте, що дало нам виконання цієї вправи?

ІІ. Основна частина
1.     Мозковий штурм « Що таке індивідуальність (унікальність)?»
Мета: активізація знання учасників про унікальність кожної людини та її поведінкового потенціалу.
Психолог:
Індивідуальність - це те, що є в кожному з нас особливого, неповторного. Індивідуальність кожного з нас визначають характер, звички, бажання, інтереси, оточення і т.п. Це те, що відрізняє однієї людини від іншої. Зрозуміло, формується індивідуальність не відразу, і, попрацювавши над собою день, цікавою особистістю ви не станете. Індивідуальність формується завдяки пережитому досвіду.

     2 . Вправа « Чарівна  рука»
Інструкція .  Візьміть на столі кожен одну долоню. На пальцях  руки  напишемо свої хороші риси, на великому пальці-вкажемо свою індивідуальну, неповторну рису, а на долоні ті, які хочеться придбати.
Психолог:   Які наші найкращі риси?
                    А яких хочеться набути?
     3. Казка  « Колючка»
Запитання для обговорення та осмислення казки
Як жила Колючка? Що робила?
-  Чи відображувалося її внутрішнє життя на зовнішніх стосунках із світом.
-  Що означає на вашу думку , «дивитися тільки в себе»
-  З чого почалися зміни в житті колючки?
-  Коли хочеться щось робити?(Коли ти живеш не самотньо, а серед подібних собі, тоді життя не безглузде, щось примушує діяти)
- Що означало діяти для Колючки. Визначте ланцюжок її дій
- На вашу думку, чи зробила Колючка вчинок? Якщо так, з   чого почався вчинок( Бажання бути красивою)
-  В чому суть її вчинку(Вона начилася «довіряти світу, відкривати йому себе, випрямилася, посміхнулася…)
- Чи нагадує вам когось Колючка?
4.     Руханка- Енергейджер «Бджоли»
Всім учасникам пропонують встати колом і заплющити очі. Потім ведучий каже: «Уявіть собі сонячний ранок. Ви — бджоли. Вилітаєте на галявину й дзижчите. По моїй команді «бджоли, у вулик» ви із заплющеними очима повинні стати в рівне коло».    Вправа повторюється кілька разів.
5.     Вправа «Риси особистості»
Мета: розуміння особистісних барєрів.
Продовжимо нашу роботу. Зараз ми обєднаємося в групи по 4-5 осіб у кожній і поділимося нашими враженнями, роздумами про те, які наші риси, особливості поведінки допомагають нам, а які, навпаки, роблять життя важчим. Складіть будь-ласка у вашій групі перелік цих рис.
Риси, особливості поведінки, що допомагають людині в житті.
Любов до людей, позитивне ставлення до світу, оптимізм.
Почуття гумору.
Вміння подивитись на проблему очима інших.
Контактність, комунікабельність.
Бажання допомогти людям.
Мрійливість, здатність до фантазування.
Рішучість, цілеспрямованість.
Риси, що роблять життя складнішим.
Невпененість у собі, своїх силах.
Занижена самооцінка.
Несамостійність.
Стереотипність мислення і поведінки. Тривожність
6.     Вправа « У пошуках свого шляху..»
Використовуючи  інформацію, отриману у ході попередньої  вправи та особисті творчі  ідеї , будь-яким зручним для вас способом  пропоную вам розробити  агітаційну листівку—орієнтир для вас та ваших ровесників, яка допоможе  «У пошуках свого шляху». Для цього вам знадобляться : ватман, фігурка людини, кольорові атрибути, ваша фантазія та креатив.  Будьте готові в кінці роботи в  групах поділитися з іншими тим, що у вас вийшло.

  ІІІ. Заключна частина

1.           Підведення підсумків
Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного заняття.
Психолог: наше заняття добігає кінця,тому   важливо, щоб ви  поділилися  своїми  враженнями ,  висновками, які  для себе зробили.

2.     Притча «Все в твоїх руках»
 Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: "Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?"
 Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
 - Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
 Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
 Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів: «Все в твоїх руках»
3.     Психолог: тому ми з вами повинні пам`ятати, що лише від нас залежить чи буде наше життя щасливим, здоровим, яскравим та неповторним. Сьогодні на занятті я впевнилась у тому, що наша розмова знайде продовження у ваших справах, прагненнях, рішеннях.
  Жити- означає змінюватися,
змінюватися -означає дорослішати,
а дорослішати-означає творити самого себе.
 Мені було приємно з вами працювати. Я думаю, ваше спілкування одне з одним теж принесло вам користь.

Використані джерела
Шульга В. Корекція вчинків підлітка:Тренінг.-К.:Шк. світ, 20007._112 с.(Б-ка « Шк. Світу)

Немає коментарів:

Дописати коментар